Ruská ekonomika opravdu není tak silná, jak se může zdát
Sankce proti Rusku fungují a dopad na ruskou ekonomiku je naprosto nezpochybnitelný. V roce 2022 klesl HDP Ruska o 2,1 %. Navíc a nepříznivé jsou i prognózy pro letošní rok, nejhorší scénář předpovídá pokles ruského HDP o 2,5 %. Bude ...
Ví vůbec Německo, co vlastně chce?
Není náhoda, že Česko bývá často nazýváno 17. spolkovou zemí Německa. Ekonomické propojení s naším západním sousedem je skutečně silné, svědčí o tom ostatně i tvrdá data. Obrat vzájemného obchodu loni činil 113 miliard eur a pro nás je ...
Chytrá revoluce potřebuje chytré lidi
Všichni se snažíme žít zodpovědně. Šetříme energiemi, mnozí se snaží udělat své domy ekologičtější za pomocí solárních panelů. Osvojujeme si nejnovější digitální technologie, abychom omezili plýtvání a zároveň snížili své účty. Chceme být ...
Co dělají všichni ti, kdo volali po zastropování cen potravin? Zarytě mlčí, není divu
Pamatujete si ještě, jak jsme před rokem od některých lidí, především Andreje Babiše, slýchali, že by se vedle cen energií měly zastropovat i ceny základních potravin a ukazovali nám Maďarsko jako vzor hodný následování? Rok už uplynul a je ...
Zákaz CBD nic nevyřeší, jen se přesune do šedé zóny, varuje prodejce. Proti jsou i mladí lidé
Státní zemědělská potravinářská inspekce připravuje zákaz produktů obsahující látku CBD. Zareagovala tím na nařízení Evropské unie, podle které není dostatečně prozkoumaný jejich vliv na zdraví. Zatím není jasné, kdy začne zákaz platit, podle ...
Malá země, mnoho příběhů. Zúčastnil jsem se jednoho z nejlepších tenisových turnajů světa
Monako. Malé knížectví obklopené francouzským azurovým pobřežím. Místo známé drahými auty, ohromným kasinem nebo prestižním podnikem závodu Formule 1. Koná se zde i tradiční tenisový turnaj ATP 1000 Monte Carlo, který patří k jedněm z nejlepších ...
Bílý lotos nebo Emily v Paříži jako inspirace pro cestování. Mladí vybírají dovolené podle seriálů
Mladí lidé hledají stále častěji inspiraci pro cestování v televizních pořadech. V nedávném průzkumu pro American Express řeklo 70 procent respondentů z generace Z a mileniálů, že se rozhodli pro návštěvu destinace poté, co ji viděli v seriálu ...