I přesto, že většina obchodníků musela mít v posledním roce kvůli pandemii zavřeno, potravin se to netýkalo. Velké řetězce proto chystají další expanzi. Kromě nových prodejen plánují také rozšíření služeb nebo sortimentu. Oslovili jsme provozovatele supermarketů a hypermarketů, aby nám prozradili, co pro své zákazníky připravují.

Kaufland

Obchodní řetězec plánuje v letošním roce několik nových prodejen, podle mluvčí Renaty Maierl se mohou těšit lidé například v Českých Budějovicích nebo Olomouci. Kaufland ale počítá i s modernizací svých současných poboček.

„Modernizujeme deset našich stávajících prodejen, například v Třeboni, Trutnově a Ostravě. Také pokračujeme s rozvíjením technologických novinek na našich prodejnách. Patří mezi ně například samoobslužné pokladny a také skenery a mobilní aplikace K-Scan. Díky ní si zákazníci mohou zboží sami naskenovat, rovnou vložit do tašky a poté pohodlně zaplatit u expresní samoobslužné pokladny,“ prozradila webu yookee.cz mluvčí obchodního řetězce s tím, že do konce letošního roku chtějí mít tuto službu dostupnou na sto prodejnách v Česku.

Kaufland podle ní zvyšuje také počet nabíjecích stanic pro elektromobily u svých prodejen. „Do konce roku 2021 bychom je měli mít zhruba u sedmdesáti našich prodejen,“ dodala Maierl.

Lidl

Nové lokality pro expanzi neustále hledá obchodní řetězec Lidl. Ten jen nedávno otevřel prodejny ve Slavkově u Brna, Sulicích u Prahy, Sviadnově u Frýdku-Místku, v Benátkách nad Jizerou, Uničově, Kladně, Jihlavě, Dobrušce i na dvou místech v Praze (Dejvice, Uhříněves).

„Aktuálně máme ve výstavbě také zajímavou prodejnu na okraji pěší zóny v centru Brna na Malinovského náměstí v OD Centrum. Prodejna bude atypická tím, že jako jediná budeme mít prodejní plochu umístněnou ve dvou patrech. Její otevření plánujeme během léta. V průběhu druhé poloviny tohoto roku se mohou zákazníci těšit i na novou prodejnu v Poděbradech, Praze (Strakonická) či například Kravařích,“ informoval mluvčí řetězce Tomáš Myler.

Stále větší zájem zákazníků je podle něj o veganské a vegetariánské potraviny, Lidl proto nabídku neustále rozšiřuje. „V budoucnu se zájemci mohou těšit také na veganské párky ve variantách standard a grill, na veganskou pizzu, ale také burgery. Rostoucí oblibu pozorujeme rovněž u potravin v bio kvalitě, které jsou v našich prodejnách umístěny ve speciálních regálech,“ pokračuje mluvčí.

Lidl také nedávno zavedl pro své zaměstnance benefit v podobě celodenního placeného volna určeného na absolvování očkování proti onemocnění covid-19. „Zájem a přání zaměstnanců pravidelně vyhodnocujeme, přičemž podněty čerpáme z pravidelné zaměstnanecké celofiremní ankety. Snažíme se jim vycházet vstříc i co se týká skladby poskytovaných benefitů,“ uzavřel Myler.

Tesco

Také Tesco letos plánuje otevírat nové obchody. Konkrétně má jít o supermarket v Jesenici a hypermarket v Kurné hoře. Lidé v těchto městech se podle mluvčího Václava Koukolíčka mohou těšit už v září.

„Pro zákazníky chystáme i novinky v rámci naší služby Tesco Online nákupy, výrazným způsobem jsme rozšířili sortiment výrobků pro vegetariány a vegany, máme řadu novinek v rámci sortimentu pro grilování. Uvedli jsme na trh i první ucelenou řadu výrobků v recyklovatelných obalech a pokračovali jsme v našem úsilí o snižování potravinového odpadu,“ řekl Koukolíček.

Pod Tesco patří také síť obchodů Žabka. „Ta v letošním roce plánuje otevřít desítky nových obchodů a stále hledá další vhodná místa pro nové obchody, za doporučení prostor nabízí 30 tisíc korun,“ doplnil Koukolíček.

Billa

Tento obchodní řetězec již letos otevřel nové prodejny v Čestlicích u Prahy a v Dobříši. „Dalších třináct máme v plánu otevřít, a to konkrétně dvě v Praze, tři ve Středočeském kraji, jednu v Libereckém kraji, dvě v Plzeňském kraji, jednu v Jihomoravském kraji, dvě ve Zlínském kraji a dvě v Jihočeském kraji,“ prozradila webu yookee.cz mluvčí Billy Dana Bratánková.

V padesáti obchodech plánuje řetězec zavedení elektronických cenovek, dalších třicet prodejen pak dostane samoobslužné pokladny. „Celková investice do těchto technologií dosáhne 165 milionů korun,“ informovala Bratánková.

Penny

V expanzi pokračuje také Penny. „Počátky, Jindřichův Hradec, Volary, Kolín, Praha nebo Děčín. To jsou některá města, kde Penny začalo s výstavbou nových prodejen,“ napsal obchodní řetězec už v květnu v tiskové zprávě.

„Naším cílem je postupně vyplňovat prázdná místa na mapě České republiky, zkracovat vzdálenosti a být lidem stále blíž. Chceme být dobrým sousedem v každém kraji, v každém městě, v každé obci. Samozřejmě, ideální je, jsme-li přímo součástí dané obce nebo města. Za optimální pak považujeme dojezdovou vzdálenost do našich obchodů do deseti až patnácti kilometrů,“ prozradil jednatel obchodního řetězce Mathias Mentrop.

Stejně jako Kaufland, i Penny v letošním roce rozšíří síť svých prodejen s dobíjecími stanicemi pro elektromobily. „Chceme poskytovat našim zákazníkům veškerý servis a elektromobilita je jednoznačným trendem současnosti. Proto budeme nabízet možnost dobití elektromobilu během nákupu. Víme, že největší slabinou tohoto typu pohonu je dojezd, proto jsme volili výstavbu dobíjecích stanic také tak, aby byly rozloženy po celé republice, a to i v místech, kde doposud byl s dobíjením problém. Řadu stanic postavíme také ve Středočeském kraji, kde je spolu s Prahou elektromobilita u nás nejdále. Dočkají se i lidé například v České Lípě, Dobřanech, Náchodě, Jaroměři, Lanškrouně a na řadě dalších míst,“ popisuje vedoucí stavebního oddělení obchodního řetězce Václav Šíma.

Albert

Obchodní řetězec v loňském roce zmodernizoval čtyřiatřicet prodejen a otevřel čtyři nové. „Zákazníkům jsme zároveň představili i nové formáty, se kterými se můžou setkat například na Florenci, v Jesenici u Prahy nebo v Brně na Moravském náměstí, kde jsme otevřeli unikátní malou prodejnu Albert Fresh,“ uvedl pro web yookee.cz ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

V modernizaci prodejen pokračuje obchodní řetězec i letos. „Do konce roku plánujeme modernizovat a rekonstruovat ještě více než dvě desítky dalších a otevřít několik nových, především pak na Moravě,“ prozradil Mareček. Konkrétnější však nebyl.

Řetězec se podle něj zaměřuje také na životní prostředí. „Díky novému chladírenskému nábytku snižujeme energetickou spotřebu a náročnost a s tím související uhlíkovou stopu. Zároveň používáme nejmodernější technologie, jako jsou například teplotní čidla na měření teplot v našich chladících zařízení,“ pokračuje šéf komunikace.

Globus

Zda Globus plánuje nové prodejny, mluvčí Aneta Turnovská na dotaz webu yookee.cz neprozradila. Novinky však podle ní obchodní řetězec plánuje. „Naši cukráři a pekaři chystají výborné novinky, na kterých si zákazníci pochutnají, letos jsou to například ovocné sorbety naší vlastní výroby. Současně vyvíjíme i technologické novinky, které usnadňují zákazníkům nákup a šetří jejich čas. Na denní bázi rozvíjíme naší mobilní aplikaci, ze které se stává multifunkční pomocník,“ prozradila.

Globus plánuje i pozvolné rozšíření svého e-shopu. „Zákazník si může objednat potravinové i nepotravinové zboží a v pick-up pointu u hypermarketu Globus na Zličíně si pak nákup zákazníci vyzvednou v předem zvolený čas,“ dodala Turnovská.