Banky v Česku už přijaly více než 10 tisíc žádosti na odklad splátek u hypoték a spotřebitelských úvěrů. Žádat o něj mohou klienti, kteří se v souvislosti s opatřeními kvůli koronaviru dostali do finančních problémů.

Velký zájem o odklad splátek hlásí například Česká spořitelna. Polovinu žádostí jsme schopni vyřídit do 48 hodin, v čemž nám zejména v případě jednodušších žádostí pomáhají i roboti. Ti jich automaticky vyřídili zhruba pětinu,“ prozradil webu České noviny mluvčí spořitelny Filip Hrubý. Moneta Money Bank jen do pondělí obdržela už pět tisíc žádostí, o posunutí splátek požádalo také 600 klientů Air Bank. 

Banky začaly detaily o odkladu splátek hypoték a spotřebitelských úvěrů zveřejňovat na konci minulého týdne. U většiny z nich stačí vyplnit online formulář na webových stránkách. Častou podmínkou je, aby klient nebyl v prodlení se splácením své půjčky nebo hypotéky. Na žadatele o odklad nesmí být uvalena exekuce ani insolvence.

Upozorňujeme na to, že myslíme skutečně jen mimořádné případy a při žádosti o odklad splátek pak od vás můžeme chtít tuto skutečnost doložit,“ varuje například Air Bank na webu své klienty, aby vstřícného kroku banky nezneužívali.

Kde žádat o odklad splátek?

Pro detailní informace, jak žádat o odklad splátek, stačí kliknout na název konkrétní banky:

Air Bank

Česká spořitelna

ČSOB

Equa bank
Banka možnost odkladu splátek plánuje, detaily zatím nezveřejnila. V případě problémů se splácením je ihned kontaktujte telefonicky na čísle 222 010 222.

Fio banka
Banka možnost odkladu splátek plánuje, detaily zatím nezveřejnila. V případě problémů se splácením je ihned kontaktujte telefonicky na čísle 224 346 800.

Komerční banka

mBank
Banka možnost odkladu splátek plánuje, detaily zatím nezveřejnila. V případě problémů se splácením je ihned kontaktujte telefonicky na čísle 222 111 999.

Moneta Money Bank

Poštovní spořitelna

Raiffeisenbank

Sberbank


Nestrkejte hlavu do písku

Pokud očekáváte problémy se splácením úvěru nebo hypotéky, nebo už jste se do potíží dostali, určitě s bankou komunikujte. Nejlepší je, když lidé pravdivě popíšou situaci, ve které se nachází. Finanční instituce mají zájem na tom, aby byly splaceny úvěry, které poskytly. Budou se proto snažit nacházet realistická řešení, která povedou ke splacení úvěrů, upozorňuje ekonom Štěpán Křeček.

„Pokud se lidé v důsledku aktuální situace dostali do potíží se splácením nebo je zjevné, že se jim nevyhnou, měli by věřitele co nejdříve kontaktovat,“ potvrzuje slova ekonoma také David Borges z organizace Člověk v tísni.

Pokud si lidé nebudou vědět rady, jak v případě problémů se splácením postupovat, mohou se poradit i na dluhové helplince, kterou Člověk v tísni provozuje ve všední dny od 8 do 18 hodin na čísle 774 392 950.