Česká obchodní inspekce (ČOI) si došlápla na prodejce falešného oblečení a hraček. Ve druhém čtvrtletí letošního roku odhalila padělky za téměř osm milionů korun.

Inspektoři mají za sebou celkem 137 kontrol, ty proběhly letos od 1. dubna od 30. června. „U 30 z nich zaznamenala Česká obchodní inspekce nabízení, prodej a skladování padělaného zboží, což v procentuálním vyjádření představuje 21,9 %. Celkově pak bylo porušení právních předpisů zjištěno v 87 případech, tedy v 63,5 procenta,“ prozradil mluvčí inspektorů Jiří Fröhlich.

„Vzhledem k probíhající pandemii covid-19 byl omezen provoz tržnic a tržišť, kde je výskyt falzifikátů zjišťován nejčastěji. Padělané zboží se také často objevuje i v kamenných provozovnách nebo probíhá formou internetového prodeje, kdy v tomto období inspektoři ČOI zjistili 6 případů nabídky a prodej padělků prodávaných právě přes e-shop,“ varuje Fröhlich.

Inspektoři nejčastěji narazili na padělky značek Adidas, Nike, Tommy Hilfinger a Gucci. Nejčastěji šlo o oblečení, na druhém místě skončily hračky.

yookee. / Česká obchodní inspekce

Podíl vybraných ochranných známek z celkového objemu zajištěných výrobků v kusech. Ochranné známky, které výčet neobsahuje, se vyskytovaly v počtu nižším než 33 kusů zajištěných výrobků. | ZDROJ: yookee. / Česká obchodní inspekce

„Česká obchodní inspekce zajistila ve 2. čtvrtletí 2021 mimo dosah kontrolovaných osob celkem 2 507 kusů padělků v hodnotě vyčíslené v cenách originálu ve výši 7 667 227 Kč,“ prozradil Fröhlich s tím, že výrobky budou zničeny nebo využity k humanitárním účelům. Celkem kontroloři při kontrolách rozdali celkem 96 pokut v hodnotě 1 995 000 korun.

yookee. / Česká obchodní inspekce

Podíl jednotlivých sortimentních skupin a počet zajištěných výrobků v kusech | ZDROJ: yookee. / Česká obchodní inspekce