Zahlédnout na trase mezi Prahou a Ostravskem rychlovlaky Pendolino je v poslední době téměř nemožné. Národní dopravce je totiž kvůli pandemii stáhl z provozu. Výjimkou je pouze spoj Košičan z české metropole na východ Slovenska, nadále jezdí také Pendolina z Prahy do západních Čech. To se však od úterý změní.

České dráhy v následujících dvou týdnech celkem čtyřikrát nahradí klasické soupravy u vlaků EC 145 a EC 144 v úseku Praha – Bohumín jednotkami Pendolino, informoval web zdopravy.cz. Důvodem je jejich pravidelná údržba. Ta se totiž provádí v hlavním městě, zatímco soupravy jsou odstaveny v bohumínském depu.

„Jednotky budou přepraveny na pravidelných vlacích, neboť se jedná o nákladově úspornější variantu oproti jejich samostatnému přesunu bez cestujících,“ řekl webu mluvčí národního dopravce Robert Pagan.

Seznam chce po Googlu devět miliard! Peníze žádá do měsíce, jinak se obrátí na soud

Pendolina se tak objeví na spojích EC 145 Ostravan z Prahy do Bohumína ve dnech 6. a 13. ledna, na spoji EC 144 Ostravan z Bohumína do Prahy se pak rychlovlakem svezete 7. a 14. ledna.

České dráhy mají aktuálně sedm souprav rychlovlaků Pendolino. Ty se poprvé na české železnici objevily ve zkušebním provozu v roce 2004 na trase z Prahy do Děčína. Jako pravidelný spoj z hlavního města do Ostravy pak premiérově vyjely v prosinci 2005. Od zařazení najezdily vozy Pendolina v Česku 26 milionů kilometrů a převezly téměř 12 milionů cestujících.

V červnu 2017 začala modernizace interiéru. Pendolina dostala nová sedadla, obložení stěn, podlahu, zavazadlové police a toalety. Soupravy mají po rekonstrukci nové digitální obrazovky s informačním systémem, vzniklo malé dětské kino, modernizací prošla také Wi-Fi.