Lidský mozek toho zvládne hodně, někdy je toho ale i na něj moc. Určitě znáte ten pocit, kdy máte hlavu už tak plnou myšlenek, ale stejně podvědomě přemýšlíte o tom, co všechno dalšího ještě musíte udělat. A pak už neuděláte vůbec nic. Někdy je prostě potřeba vypnout a my vám poradíme, jak na to.

Určitě znáte situaci, kdy pracujete na důležitém úkolu. Potřebujete se maximálně soustředit, abyste podali maximální výkon v minimálním čase. To je dneska na denním pořádku, že? Přitom vám ale na pozadí hlavy opakovaně probleskují další drobné úkoly a aktivity, které musíte daný den či v nejbližších dnech udělat. Tyto myšlenky jsou žrouti energie pro náš mozek. Snižují koncentraci a tím i naši produktivitu. Vyhoďte je z hlavy!

Stačí k tomu úplně obyčejný kus papíru, poznámkový blok umístěný vedle PC, do kterého můžete zanést všechny tyto rušivé myšlenky. Dále nad nimi už nemusíte přemýšlet. Mozek si oddechne, sníží aktivitu v oblastech, které vás měly na tuto událost upozorňovat.

Věčně si jen stěžují a vymlouvají se! Jak si poradit s ufňukánky?

Já mám blok rozdělen na dvě části. Menší – „Dnes“ a větší část „Nezapomeň“. Do části Dnes patří věci, které opravdu musím stihnout během dne a po jejich vyřízení je oslavně a s dobrým pocitem přeškrtávám. Část Nezapomeň obsahuje aktivity, které nehoří, ale mohly by mi v záplavě důležitějších úkolů zcela vypadnout. Takto se to nestane. Mám je tam modré na bílém.

Osobně nedoporučuji místo bloku používat mobil ani PC. Už jejich otevřením zvyšujete riziko, že se pak podíváte do emailu, na FB či jinak rozptýlíte svou mysl a dáte další podněty k práci svému mozku.

Naučte se nerozptylovat mozek, budete efektivnější.

Autorem článku je profikouč Irena Houdková