V Česku se znovu zpřísnila bezpečnostní opatření v souvislosti s pandemií koronaviru. Od čtvrtka je povinné nosit roušku ve všech uzavřených prostorách. Znovu tak budeme muset mít zakrytý obličej například při nakupování. Obchodní řetězce proto přistoupily k mimořádným krokům.

Roušky, dezinfekce a bezpečný odstup – po volnějším létě začal v České republice opět platit přísnější režim. Ochrana zákazníků je prioritou také pro obchody, kde platí zvýšená hygienická opatření. Například v Kauflandu už před měsícem zakryli úsek pečiva ochranným krytem.

„To patří mezi nejfrekventovanější a zároveň hygienicky nejcitlivější sortiment. Vnímáme jako důležité, abychom právě v tomto úseku zajistili nejvyšší bezpečnostní standard,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Renata Maierl. U nabídky pečiva jsou zákazníkům navíc k dispozici jednorázové rukavice, podávací kleště a obalový materiál.

Výrobky firmy Trestles zná snad každý. Někteří s ní prožili celý život

Na prodejnách už v březnu zavedli celou řadu nadstandardních opatření. Zvýšila se četnost úklidu, čištění nákupních košíků a vozíků, u vchodu jsou k dispozici hygienické stanice, dezinfekčními gely a rouškami jsou vybaveni i zaměstnanci. Kaufland také jako první nainstaloval ochranná plexiskla u pokladen a informací a v pokladní zóně na podlaze vyznačil doporučené dvoumetrové odstupy.

Podobná bezpečnostní opatření platí také v ostatních obchodních řetězcích. Například v Lidlu se snaží lidem nákup co nejvíc urychlit. „U zákazníků v posledních měsících pozorujeme, že stále častěji preferují rychlé nakupování bez zbytečného čekání,“ říká jednatel Lidlu Michal Farník. K tomu přispívá přehledné značení jednotlivých úseků s potravinami, které jsou stále doplňovány, nebo průběžné otevírání pokladen, aby se netvořily fronty.

Jak to chodí na úřadu práce: Kdy se přihlásit a na co máte nárok?

Některé obchody také přistoupily k mimořádnému ocenění pracovníků. „Na mimořádné odměny pro zaměstnance jsme vyčlenili částku 40 milionů korun. Další desítky milionů korun PENNY vynaložilo na nákup ochranných prostředků, realizaci konkrétních opatření na prodejnách, logistických opatření či informování veřejnosti,“ uvádí v tiskové zprávě PENNY Market.